donderdag 28 september 2017
Het hebben van een eigen studio is natuurlijk heel handig. Regelmatig krijg ik van klanten die in de studio komen de vraag of zij ook zelf aan de slag kunnen met een eigen studio. Maar wat zijn nu precies de voordelen hiervan en waar moet je allemaal rekening mee houden? In deze blog wil ik dieper ingaan op deze 2 vragen.
Het hebben van een eigen studio kan een enorme bijdrage leveren in het zelf creëren van content. Van bedrijfsfilmpjes tot live webinars tot interviews. Een eigen studio zorgt ervoor dat deze producties makkelijk en snel opgeleverd kunnen worden. De ervaring leert ook dat een eigen studio zorgt voor meer videoproducties omdat het vaker ingezet gaat worden dan gedacht. Dit komt voornamelijk door de flexibiliteit die het met zich meebrengt. Pas hier dan ook je content marketingstrategie op aan.
Omdat je je eigen studio gebruikt krijg je ook een consistentie qua layout in de videoproducties die je maakt. Wanneer er een aantal video’s opgenomen zullen zijn in de studio, herkennen de terugkomende kijkers de studio.
Voor de sprekers is een eigen studio ook makkelijker aangezien ze niet ver hoeven te reizen. Dit scheelt in de reistijd en kosten. Ook is een vertrouwde omgeving ook bevorderlijk voor de eventuele zenuwen die hier bij komen spelen.
Met een eigen studio kun je een eigen platform zijn waar ook klanten of gasten video’s op kunnen nemen. Communiceer je eigen studio naar je klanten en nodig ze uit!
Het hebben van een eigen studio is natuurlijk handig, maar je moet wel rekening houden met een aantal zaken.